اخبار و مقالات سایت

  • 3190
  • 198 مرتبه

قیمت مکمل های دامی + لیست قیمت و خرید مکمل های دامی

1402/09/17

قیمت مکمل های دامی

باخواندن این مطلب شما پی خواهید برد که قیمت مکمل های دامی به چه چیزهایی بستگی   دارد ؟

گوسفندان و دام ها علاوه بر غذای دام به مکمل هم نیاز دارند.این مکمل ها شبیه یک محرک عمل کرده و باعث رشد بیشتر دام در گاو های گوشتی و همچنین  ازدیاد شیر در گاو های شیری می شود .

 

 

قیمت مکمل های دامی

 

فهرست:

 

مزیت های مصرف مکمل های دامی:

 

مصرف کنسانتره دامی برای دام و گوسفندان مزیت های فراوانی دارد از جمله:

  1. فراهم کردن تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن گوسفند و گاو
  2. ازدیاد تولید در زمان کوتاه به دلیل داشتن مواد غذایی مانند فیبر و پروتئین که برای پرورش دام بسیار مفید می باشد.
  3. بدون ذره ای خورده شیشه و خورده آهن می باشد.
  4. هزینه های دامداری را کم می کند .

 

میزان مصرف کنسانتره دامی

  برای مصرف کنسانتره دامی باید به هیکل وجثه ی دام و گوسفند توجه کرد . استفاده از مکمل دامی برای دام در طی 14 روز باعث  ایجاد شدن شکمبه در گوسفند می شود و باید در روز حداقل 100 گرم تا 150 گرم کنسانتره دامی به خوراک  گوسفند یا یونجه اضافه شود .

 

انواع مکمل های دامی

 

مواد معدنی:

  مواد معدنی یکی از انواع مکمل های  دامی است که در اختیار دام ها قرار می گیرد که شامل  ، دی کلسیم فسفات وپودر صدف ، نمک طعام ، جوش شیرین و سنگ آهک می باشد. تمامی مواد معدنی معرفی شده مواد معدنی پر استفاده در کنسانتره دام هستند و یک سری مواد هم هستند که مصرف زیادی در کنسانتره دامی ندارند مانند منگنز، روی ، سلنیوم و آهن

 

مکمل ویتامینی دام:

  نوع دیگر کنسانتره دامی ، مکمل ویتامینه دامی است. ویتامین ها ترکیباتی هستند که بر اثر عوامل محیطی واقعیت آن ها دچار تغییر می شود و حتی ممکن است بی اثر شوند . جهت جلوگیری از تغییرات در مکمل های ویتامینی از ترکیبات شیمیایی پایدار برای ساخت پوشش مکمل ویتامینی استفاده می کنند. مکمل ویتامینی دام و طیور مثل کولین، نیاسین و بعضی از ویتامین ها مثل ویتامین آ می باشد که نیاسین در رژیم غذایی گاو های شیر ده به عنوان مکمل غذایی خوراک دام و در شرایط  تنش گرمایی استفاده می شود . کولین در درمان کبد چرب بعد از زایمان گاو ها بسیار تاثیرگذار است و به عنوان یک کنسانتره دامی با ارزش برای دام ها مورد استفاده قرار می گیرد . ویتامین آ ، ویتامینی است که در ساختار بدن دام موجود می باشد؛ پروتئین های دامی مثل پودر ماهی و پودر گوشت منابع ویتامین آ هستند . ویتامین آ باعث جلوگیری از تولید عفونت می شود و به دلیل نگهداری از بافت های پوششی بدن عامل بسیار مهمی برای تقویت سیستم ایمنی بدن  دام می باشد و از نفوذ عوامل بیماری زا در بدن پیشگیری می کند و همچنین باعث تقویت قوه بینایی در دام می شود .

 

مکمل اسید های چرب

  یکی دیگر از انواع مکمل های کنسانتره دام ، مکمل اسید های چرب ضروری است . اسید های چرب مکمل دام باعث بهترشدن  راندمان تولید مثل در دام می شود و این در اسید های امگا-3 و امگا-6 که غیر اشباع نیز هستند ثابت شده است . مکمل اسید های چرب داخل بدن و توسط سلول ها ساخته نمی شود . حتما باید از طریق آذوقه تامین شوند .

 

مکمل اسید آمینه صنعتی

  کنسانتره اسید آمینه های صنعتی شامل 20 نوع پروتئین هستند که 10 نوع آن ها لازم می باشند و طی روند سوخت وساز در بدن دام تولید نمی شوند . با مصرف این نوع مکمل تا حدی می توان پروتئین قابل متابولیسم را افزایش داد و سبب کم شدن دفع نیتروژن در طبیعت شد . استفاده از مکمل دام و یا به عبارتی دیگر کنسانتره دامی فقط برای فراهم سازی  کمبود های بدن دام به کار می رود . مکمل ها گنجایش  کمی در خوراک دام  اشغال می کنند ولی انرژی زیادی دارند یعنی غلظت مواد مغذی در آن ها بسیار زیاد است. در سیستم تغذیه دام ها عناصر معدنی نقش بسیاراساسی برای رشد و تولید دارد.

بهترین مکمل و قیمت مکمل های دامی برای گوساله های جوان:

گوساله های جوان هم برای رشد عضلانی به مکمل مخصوص خود نیاز دارند که پیشنهاد ما به شما استفاده از استارتر  گوساله برای گوساله های جوان است . کیفیت مکمل دام را از شکل ظاهری آن هانمی توان  تشخیص داد ساخت مکمل دامی باید با استفاده از تکنولوژی روز و مواد اولیه با کیفیت صورت بگیرد و استفاده نادرست از مکمل های دامی باعث کم شدن تولید دلخواه می شود .

لیست قیمت مکمل های دامی :

چنانچه قصد خرید کنسانتره دامی و تجهیزات دامداری یا احداث و تجهیز سالن های مرغداری و محاسبه هزینه های لازم جهت راه اندازی را دارید  ، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس :  آقای مهندس خباز 09154151449  

شما می توانید مطالب زیر رانیز دنبال کنید:

در تولید غذای دام و طیور از چه خوراک هایی استفاده میشود

غذای دام و طیور

ماشین آلات خط تولید خوراک دام و طیور

منابع خارجی:

MAAJEE Animal Nutrition & Feed Supplement Minerals Mixture | for Live Stock Improvement in Milk