تجهیزات مرغداری

در یک فارم مرغداری، استفاده از تجهیزات مرغداری مناسب می‌تواند تفاوت بزرگی در بهره‌وری و سلامت مرغ‌ها ایجاد کند. تجهیزات مرغداری شامل مجموعه‌ای از لوازم مرغداری است که برای بهبود شرایط پرورش در سالن مرغداری طراحی شده‌اند. این تجهیزات می‌توانند شامل سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، آبخوری‌ها، دانخوری‌ها و سایر وسایل مرغداری باشند. تجهیزات مرغداری گوشتی و تجهیزات مرغداری تخمگذار هر کدام نیازهای خاص خود را دارند و انتخاب صحیح آن‌ها می‌تواند به بهبود عملکرد فارم مرغداری کمک کند. خرید تجهیزات مرغداری با کیفیت و مناسب، نه تنها باعث افزایش بهره‌وری می‌شود، بلکه هزینه‌های نگهداری و تعمیرات را نیز کاهش می‌دهد. در این صفحه اطلاعات دقیقی درباره قیمت لوازم مرغداری و قیمت تجهیزات مرغداری ارائه می‌دهیم.

انواع تجهیزات مرغداری

تجهیزات مرغداری شامل طیف وسیعی از تجهیزات بوده که در مجموع فرآیند مدیریت سالن های مرغداری گوشتی یا تخمگذار را ساده تر میکند.

تجهیزات مرغداری شامل:

  • دانخوری مرغ اتوماتیک
  • آبخوری مرغ نیپل
  • قفس مرغ تخمگذار
  • سیستم‌ کنترل تهویه سالن مرغداری
  • تجهیزات سرمایشی و گرمایشی سالن مرغداری

چنانچه ظروف دانخوری های مرغ استاندارد نباشد بیماریها به داخل آن نفوذ کرده و موجب سرایت و انتقال به مرغ های دیگر می گردد و در این صورت تلفات و صدمات جبران ناپذیری را به مرغ ها وارد مینماید. یکی از مهمترین ویژگیهای هر دانخوری استاندارد این است که از هدر رفت دان مرغ جلوگیری نماید زیرا هدر رفتن دان مرغ در سالنها در هنگام دان خوردن و تغذیه مرغها در بلند مدت هزینه های جاری سالنها را افزایش داده و موجب خسارت می شود

feeding-pan

تامین آب بهداشتی و گوارا و به اندازه مورد نیاز مرغ ها و جوجه ها توسط آبخوری مرغ استاندارد یک نیاز اساسی و حیاتی محسوب می گردد و بی توجهی به آن خسارات جبران ناپذیری به پرورش دهنده طیور وارد می کند. در آبخوری نیپل ظرف آب به صورت بسته می باشد و تنها وقتی که مرغ یا جوجه به نوک پستانک نیپل نوک میزند آب دریافت میکند. سیستم آبخوری نیپل به عنوان یک منبع مطمئن و بهداشتی برای آب آشامیدنی، خود را درصنعت پرورش مرغ ثابت کرده است.

h-type-cage-watering-nipple

هوای گرم و متعادل و نزدیک به دمای بدن پرنده، نقش بسزایی در سلامت آن‌ها در سالن مرغداری و همچنین افزایش راندمان مجموعه ایفا می‌کند. جت هیتر یک نوع بخاری موشکی است که گرما و حرارت زیادی ایجاد می کند و برای ایجاد این حرارت و گرما باید سوختی سوزانده شود که معمولا از گاز یا گازوئیل می باشد که به این نوع از جت هیتر ها ، جت هیتر گازی یا گازوییلی می گویند. در این نوع از جت هیتر ها گرما از راه شعله مستقیم ایجاد می گردد و جت هیتر این توانایی را دارد که دمای سالن مرغداری را تا 40 الی 50 درجه سانتی گراد بالا ببرد

gas-heater-alvand

تهویه سالن های مرغداری مهمترین عامل در رشد و سلامت جوجه ها و بهترین گزینه برای ایجاد سیستم تهویه، تهویه تونلی در مرغداری ها می باشد. هواکش مرغداری (فن مرغداری ) با به جریان انداختن هوای سالنها و جابه جایی هوا، رطوبت را به صورت یکسان در سراسر سالن ایجاد نموده و آلودگیها و گازهای مضری مانند گاز آمونیاک و دی اکسید کربن حاصل از جت هیتر را از محیط سالن به بیرون هدایت می کند.

fan-bigherdsman-alvand

این نوع قفس ها از جدید ترین انواع قفس مرغ تخمگذار بوده که ظرفیت نگهداری مرغ در سالن های پروش مرغ تخمگذار را بیش از 3 برابر نسبت به قفس های منبری افزایش می دهد. به قفس هایی که کف سلولها در طبقه بالا دقیقا بر روی سقف سلولهای طبقات پایین قرار می گیرد و کلیه اعمال اعم از توزیع دان ، آبرسانی ، جمع آوری کود و جمع آوری تخم مرغ ها بصورت مکانیزه و اتومات انجام می پذیرد، قفس باتری تمام اتومات می گویند

h-type-layer-cage

این شکل از تهویه در آب و هوای گرم و برای ارائه تهویه بهتر، از بین بردن سریع گرما و رطوبت اضافی در سالن‌های پرورش مرغ گوشتی یا تخمگذار رایج می باشد.کنترل هوای ورودی و خروجی سالن بوسیله دریچه اینلت مرغداری موجب کاهش اتلاف انرژی و افزایش میزان سلامتی طیور و در نهایت افزایش راندمان می‌گردد. استفاده از دریچه اینلت مرغداری بین مرغداری ها بسیار مرسوم گردیده است زیرا به خوبی دریافته اند که این ابزار اثرات مثبت بسیار زیادی در تهویه مرغداری دارد و نسبت به دیگر روش های تهویه مرغداری سنتی، مزایا و فواید غیر قابل انکاری دارد .

air-inlet

بارزترین ویژگی و مزیت پد سلولزی ایجاد سرمایش و خنک سازی بیشتر آن نسبت به پوشال بوده و همچنین کارایی و دوام بیشتری نسبت به آن دارد. پد سلولزی (پد خنک کننده) یکی دیگر از مهمترین تجهیزات مرغداری است که از یک صفحه ضخیم یا از ورقه های نازک متعدد و موج دار تشکیل شده که اغلب از جنس کاغذ کرافت می باشد. این نوع از کاغذ خاصیت جذب بالای آب را دارد و در اندازه ها و ضخامت های مختلف تولید می شود.

cellulose-pad-poultry

یکی از مهمترین چالش هایی که مرغداری‌ها عمدتا با آن روبرو هستند، نداشتن اطلاعات به صورت منظم و اتوماتیک و همین طور منظم نبودن کار ها در مرغداری می‌باشد. سیستم اتوماسیون مرغداری ، دستگاه های گرمایشی و سرمایشی مانند هیتر ، فن ها و مه پاش ها را کنترل می کند. با جایگذاری سنسور های دما در سراسر مرغداری ، این دستگاه می تواند رطوبت و گرمای بیش از حد و یا سرمای بیش از حد را تشخیص دهد. بعد از آن با کنترل هیتر ها و فن ها و مه پاش ها ، دما را به حالت نرمال و عادی باز می گرداند.

poultry-automation-system

افزایش آمونیاک، سرایت بیماری و ایجاد مشکل در تهویه سالن از مشکللات عدم جمع آوری به موقع کود مرغ ها در سالن های پرورش مرغ تخمگذار است. برای جمع آوری کود در زیر قفس مرغ تخمگذار، از نوار کودکش ساخته شده از جنس پلی پروپیلن که مطابق با استانداردهای روز اروپایی با ضخامت یک میلیمتر ساخته میشود استفاده می گردد.

manure-cleaning-belt

انتقال مطمئن تخم مرغ به میز جمع آوری و همچنین اطمینان از حفظ کیفیت بالای تخم ها اصلی ترین کاربرد آشیانه مرغ مادر می باشد. آشیانه بخشی از فارم بوده که محل تخمگذاری مرغ مادر می باشد . با توجه به اهمیت هر کدام از تخم های مرغ مادر، لانه می بایست امن ترین منطقه سالن باشد. آشیانه های اتوماتیک در فارم های مادر بهترین شرایط برای تخمگذاری مرغ مادر فراهم می کنند.

breeder-nest

چرا تیناصنعت؟

شرکت تینا صنعت با همکاری چند شرکت فنی مهندسی و قطعه سازان وابسته تا کنون اقدام به طراحی ، تولید و نصب دستگاههای مخلتف و متنوعی در زمینه های گوناگون نموده است این شرکت همواره سعی داشته طراحی خود را با توجه به تجربیات گذشته ، نمونه های موجود و بهره گیری از مهندسین مجرب انجام دهد و در بخش ساخت و مونتاژ نیز همواره با کنترل مداوم و دقیق و همچنین با استفاده و مشاوره از افراد متخصص سعی در بالا بردن کیفیت محصولات نموده است.

قیمت مناسب
ارسال سریع
کیفیت بالا
مشاوره تخصصی