اخبار و مقالات سایت

  • 3183
  • 61 مرتبه

خرید تجهیزات مرغداری

1402/06/31

انتخاب مناسب در خرید تجهیزات مرغداری برای موفق شدن در شغل مرغداری بسیار اهمیت دارد. در ادامه مطلب به مهمترین تجهیزات مورد نیاز برای مرغداری ها اشاره می کنیم:

 

خرید تجهیزات مرغداری

 
فهرست
 

دانخوری در خرید تجهیزات مرغداری

آبخوری درخرید تجهیزات مرغداری

دستگاه جوجه کشی در خرید تجهیزات مرغداری

سیستم گرمایشی مرغداری در خرید تجهیزات مرغداری

تهویه مرغداری

سیستم سرمایشی مرغداری

پد سلولزی مرغداری

قفس مرغ

دانخوری در خرید تجهیزات مرغداری:

 

خوراک طیور ، بخش مهمی از هزینه های تولید را دربر می گیرد. یکی از راه های کم کردن هزینه های تولید، جلوگیری از هدررفتن خوراک طیور می باشد، به صورتیکه در عین تشویق پرنده ها به تغذیه ی بیشتر از هدررفت خوراک نیز جلوگیری به عمل بیاید.برای این منظور هنگام خرید تجهیزات مرغداری استفاده از دانخوری برای مرغداری توصیه میشود.

آبخوری درخرید تجهیزات مرغداری:

 

برای تنظیم کردن رشد جوجه ها، افزایش دادن وزن آنها و جلوگیری از کم شدن آب بدنشان (دهیدراته شدن) لازم است که آب در مرغداری به صورت یکنواخت ومناسب توزیع شود.با گرم شدن هوا، مصرف آب بیشتر می شود و لازم است که در این زمان از آبخوری در خرید تجهیزات مرغداری استفاده شود.

دستگاه جوجه کشی در خرید تجهیزات مرغداری:

 

با استفاده از ماشین های جوجه کشی، هزاران تخم نطفه دار در یک دوره به جوجه تبدیل شده و سپس این جوجه ها به سالن پرورش انتقال داده میشوند.بنابراین یکی از اصلی ترین تجهیزات مزارع پرورش مرغ مادر،نصب کردن دستگاه جوجه کشی می باشد.

سیستم گرمایشی مرغداری در خرید تجهیزات مرغداری:

 

برای فراهم کردن گرمای سالن های مرغداری از هیترهای مختلفی استفاده میشود. هیترهای کابینتی (کوره هوای گرم) و مادر مصنوعی از مهمترین وسایل گرمایشی هستند که در هفته های اول جوجه ریزی از آنها استفاده میشود. بعد از هفته دوم از یک نوع هیتر مرغداری به نام جت هیتر در سالن های پرورش استفاده میشود. این نوع هیترها بدون دودکش بوده و راندمان حرارتی آنها بسیار بالا می باشد.

تهویه مرغداری:

 

در سالن های مرغداری، مرغها به اکسیژن کافی وهوای تازه نیاز دارند و اگر میزان گاز دی اکسید کربن در داخل سالن زیادشود به سرعت دچار خفگی می شوند. همچنین در اثر تماس فضولات با رطوبت و آب، گاز آمونیاک منتشر میشود که بسیار بد بو و سمی بوده و واکنشهای منفی به دنبال دارد، از این جهت در مرغداری ها از سیستم تهویه استفاده می شود. معمولا هواکش های تهویه در مرغداری ها در بیشتر وقتها روشن می باشند.

سیستم سرمایشی مرغداری:

 

در صورتی که فضای مرغداری زیاد و بیش از اندازه گرم باشد، باعث ایجاد شوک و خفگی در بین مرغها می شود، بنابراین در فصل تابستان برای خنک کردن سالن های مرغداری از دستگاه های رطوبت ساز استفاده میشود. رطوبت سازهای کولری و همچنین مه پاش های نازلی از پراستفاده ترین دستگاه های رطوبت ساز در مرغداری ها میباشد. علاوه بر اینها بر این در بیشتر مرغداری ها جدیدا از پدهای خنک کننده هم استفاده میشود

پد سلولزی مرغداری:

 

پدهای سلولزی بر روی دیواره سالنهای مرغداری نصب میشوند و با عبور هوای گرم از خود باعث خنک شدن سالن مرغداری می شوند. به این طریق هوای خنک و تمیز در روزهای گرم وارد سالن مرغداری می شود که برای رشد مرغها بسیار ضروری میباشد.

قفس مرغ:

 

قفس مرغ یکی از مهمترین لوازم مرغداری در مزارع پرورش مرغ می باشد که این قفس ها در دو نوع قفس مرغ منبری و قفس مرغ باتری وجود دارند.با استفاده از قفس، دما و نور مناسب برای پرنده آماده میشود . ازفواید قفس مرغ می توان به این موارد اشاره کرد: •تغذیه طیور در قفس عادلانه تر می باشد. •قفس باعث کنترل وپیشگیری از بیماری ها در سالن های مرغداری می شود. •قفس باعث ثبت دقیق تر آمار از تعداد مرغ ها می شود. •قفس تخلیه منظم کود را به همراه دارد. •با وجود قفس، کنترل، نگهداری و نظارت بر روی طیور راحت تر است. •قفس ها مکانی امن برای نگهداری مرغ ها می باشند.

 

 شما می توانید برای خرید تجهیزات مرغداری با شرکت تینا صنعت تماس حاصل فرمایید.

 

شماره تماس جهت ارتباط مشتریان گرامی با شرکت تینا صنعت:

   آقای مهندس خباز 09154151449

 

درصورت کسب اطلاعات بیشتر در مورد لوازم مرغداری روی هر لینک مورد نظر زیر کلیک کنید:

فروش لوازم مرغداری

منبع:

Buying poultry equipment