اخبار و مقالات سایت

  • 3181
  • 269 مرتبه

درآمد مرغداری

1402/06/15

درآمد مرغداری

درآمد مرغداری در پرورش مرغ تخمگذار وگوشتی یکی از نکات بسیار مهم در صنعت مرغداری میباشد. با توجه به اینکه معمولا غذاهای ایران با گوشت مرغ ساخته می شود پرورش مرغ سود بسیار زیادی دارد. فرق ندارد که در کدام یک از زمینه های تخمگذار یا گوشتی به کار پرورش مشغول باشید، کافی است در این زمینه اطلاعات لازم را داشته باشید و هزینه مناسبی را برای این کار در نظر بگیرید. بعد از مدت کمی به درآمد بسیار زیادی خواهید رسید. زمانی در زمینه ی پرورش مرغ به درآمد خواهید رسید که اطلاعات لازم در این زمینه را داشته باشید.

فهرست

راه های رسیدن به درآمد در پرورش مرغ:

چه عواملی باعث افزایش درآمد مرغداری می شود؟

درآمد مرغداری از چه راه هایی به دست می ‌آید؟

درآمد پر مرغداری در پرورش مرغ گوشتی:

عوامل تاثیرگذار بر درآمد مرغداری گوشتی:

 

راه های رسیدن به درآمد در پرورش مرغ:

 

بسیاری از افراد با توجه به اینکه گوشت گران شده است برای تامین کردن نیازهای ضروری بدن خود و خانواده سراغ گوشت مرغ می روند.بنابراین گوشت مرغ و تخم مرغ می تواند یکی از بهترین منابع برای درآمد زایی باشد.

 

چه عواملی باعث افزایش درآمد مرغداری می شود؟

 

 

درآمد مرغداری از چه راه هایی به دست می ‌آید؟

 

معمولاً کسانی که پرورش مرغ را شروع میکنند علاقه مند هستند که از راه فروش تخم مرغ و فروش گوشت مرغ به درآمد برسند. با توجه به این که کود مرغ هم مفید است، می توانید فضولات این پرنده را هم بفروشید. فروش تخم نطفه دار و فروش جوجه از دیگر روش های رسیدن به درآمد، در پرورش مرغ است. اگر هدفتان از پرورش مرغ فروش تخم مرغ است، حتماً پرورش مرغ تخم گذار را انتخاب کنید. با توجه به اینکه تخم مرغ نسبت به گوشت مرغ متقاضی بیشتری دارد،عده ی زیادی سود پرورش مرغ تخمگذار را به سود پرورش مرغ گوشتی ترجیح می دهند.میزان درآمد مرغداری با توجه به تعداد مرغ هایی که پرورش میدهید متفاوت است. اما به راحتی می توانید در ماه حدود ۱۰ میلیون تومان از این کسب و کار درآمد داشته باشید به شرطی که موارد اصولی را رعایت کنید.

 

درآمد پر مرغداری در پرورش مرغ گوشتی:

 

یکی از عواملی که سبب شده درآمد مرغداری گوشتی نسبت به سایر پرنده ها بالاتر باشد، رشد سریع جوجه ها است. معمولاً جوجه هایی که می خواهند به مرغ گوشتی تبدیل شوند در ۴۵ روز رشد می کنند. این کار با استفاده از اصلاح نژاد انجام میشود. برای افزایش درآمد پرورش مرغ گوشتی می‌توانید کارهای بسیاری را انجام دهید. یکی از این کارها فروش مستقیم گوشت مرغ به مغازه های کوچک است یا می توانید مرغداری خود را در مکانی راه اندازی کنید که افراد از گوشت و مرغ بیشتر از گوشت گوسفند استفاده می‌کنند. راه اندازی مرغداری در مکان‌هایی که مرغداری کمتری وجود دارد نیز می تواند باعث زیاد شدن درامد مرغداری گوشتی شود.

 

عوامل تاثیرگذار بر درآمد مرغداری گوشتی:

 

برای اینکه بتوانید درآمد مرغداری بالایی داشته باشید باید بتوانید بیماری‌ها را مهار کنید. برای این کار می‌توانید سالن های خود را قسمت بندی کنید. استفاده از بستر مناسب: برای اینکه بتوانید مرغ های گوشتی و تخمگذار خود را به بهترین صورت پرورش دهید، در این مواقع پیشنهاد ما اینست که از قفس مرغ استفاده کنید. قفس به شما کمک می کند تا مدیریت بهتر وراحت تری را نسبت به پرورش مرغ تخمگذار و گوشتی داشته باشید. تغذیه: توجه داشته باشیدکه با تهیه تغذیه ارزان نمی توانید مقدار درآمد خود را افزایش دهید، بلکه با این کار میزان کیفیت محصول خود را پایین آورده و باعث کم شدن درآمد مرغداری تخمگذار و گوشتی خود می‌شوید.

 

درآمد مرغداری گوشتی در سال جدید:

 

هرچقدر اوضاع اقتصادی بهتر و تورم کمتری داشته باشیم سود مرغداری گوشتی در سال جدید بیشتر خواهد شد. به طور مثال اگر شما خوراک مرغ گوشتی خود را گران تر از حد معمول تهیه کنید و هزینه ی بیشتری بابت مکان پرورش مرغها بپردازید قطعاً سودآوری کمتری خواهید داشت. در کنار عوامل اقتصادی تغذیه و آب مناسب، محیط پرورش، نور و بسیاری از عاملهای دیگر هم می تواند تاثیرگذار باشد . در کل اگر دوست دارید درآمد مرغداری بیشتری داشته باشید پیشنهاد ما اینست که از قفس به جای بستر استفاده کنید. قفس شرایطی را به وجود می آورد تا بتوانید مرغ گوشتی خود را به بهترین شکل و بالاترین کیفیت تهیه کنید و آن را به بازار عرضه نمایید. کیفیت همیشه باید جزء اولویت‌های اولیه کاری شما باشد تا مشتریهای شما همیشه از شما راضی باشند. یک جمله در بازاریابی گرم وجود دارد ” مشتری راضی با خود مشتری دیگری را می آورد ” این جمله را سرلوحه کار خود قرار دهید تا درآمد پرورش مرغ گوشتی شما همیشه بیشتر از سالهای قبل باشد. درآمد مرغداری بسیار بالا است اگر شما بتوانید به بهترین شکل آن را اداره کنید. هر چقدر میزان اطلاعات زیادتری درمورد پرورش مرغ داشته باشید درآمد مرغداری که آن را راه اندازی می کنید بیشتر خواهد شد.

مطالب بیشتر:

2 موضوع فوق العاده مهم در مورد تاسیس و راه اندازی مرغداری

اصلی ترین نکات احداث مرغداری گوشتی و میزان سود دهی آن

مناسب ترین قیمت آسیاب و میکسر مرغداری در تجهیزات مرغداری

میکسرافقی و کاربرد آن در صنعت مرغداری  

منبع <Income Opportunities for Poultry Farmers - Homestead.org

 

? -