اخبار و مقالات سایت

  • 3191
  • 213 مرتبه

معرفی تجهیزات پرورش مرغ گوشتی | خرید و فروش تجهیزات ارزان

1402/10/04

تجهیزات پرورش مرغ گوشتی

در این مقاله ماقصد داریم به معرفی تجهیزات پرورش مرغ گوشتی بپردازیم.

وسایل مورد نیاز در تجهیزات پرورش مرغ گوشتی به طور کلی به دو دسته تقسم می شوند :

1- تجهیزات اصلی که تجهیزات محرک نیز گفته می شوند .

2- تجهیزات جانبی  

 

فهرست:

تجهیزات محرک در سالن های مرغداری

تجهیزات جانبی در سالن های مرغداری

دانخوری 

آبخوری

دستگاه مرغ مادر مصنوعی

دماسنج

رطوبت سنج  

تجهیزات محرک در سالن های مرغداری

تجهیزات پرورش مرغ گوشتی محرک شامل موارد زیر می شود: 1 – دانخوری 2 – آبخوری 3 – وسایل گرم کننده 4 – دستگاه مادر مصنوعی 5 – رطوبت سنج 6 – دماسنج 8 – تایمر در لیست تجهیزات پرورش مرغ گوشتی محرک ، آبخوری و دان خوری، از اهمیت بسزایی برخوردار هستند، طوریکه تعداد مناسب از آنها در افزایش کیفیت گوشت و تخم پرنده ها  تاثیر زیادی دارد.

دانخوری :

مقدار خوراک موجود در آذوقه ی غذایی پرنده ها نقش بسیار زیادی  درافزایش یافتن تولید دارد و بخش اعظم هزینه ها ی مرغداری را در بر می گیرد ، در نتیجه نحوه توزیع مواد غذایی در سالن های مرغداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. درمجموع دو نوع دانخوری دستی و دانخوری اتوماتیک وجود دارد . معمولا در مرغداری ها درمرحله ی رشد پرنده ها برای شروع از ساده ترین نوع دانخوری که همان دانخوری بشقابی می باشد استفاده می کنند ، و بعد از مدت معینی( بعد از یک هفته ) که جوجه ها به اندازه کافی رشد کردند، نوع دانخوری را تغییر می دهند . استفاده از دانخوری مناسب  باعث کاهش اتلاف خوراک طیور ودرنتیجه کاهش هزینه ها می شود. همچنین قابلیت شست و شوی دانخوری ها  می تواند احتمال بروز بیماری در مرغ ها را کم کند و بازدهی گله را بالا ببرد .

آبخوری :

آبخوری طیور هم در دو نوع آبخوری دستی و آبخوری اتو ماتیک وجود  دارد که در تجهیزات مرغداری ها به کار می رود . از انواع آبخوری های دستی می توان موارد زیر را نام برد : آبخوری های دستی ناودانی آبخوری های دستی کله قندی    در زمینه آبخوری های اتوماتیک به مواردی چون موارد زیر میتوان اشاره کرد : آبخوری جامبو آبخوری نیپل به طور کلی بهترین و به صرفه ترین نوع آبخوری ، آبخوری قطره ای می باشد که به ازای هر 10 تا 15 پرنده به یک عدد  از آن ها احتیاج داریم.

 

دستگاه مرغ مادر مصنوعی :

یکی از وسایل مورد نیاز پرورش جوجه ، دستگاه مادر مصنوعی می باشد . این دستگاه در انواع مختلف  نفتی ، برقی و گاز سوز وجود دارد. ساده ترین نوع این دستگاه از دو بخش تشکیل شده است : 1 –قسمت چتر مانند با اندازه حداقل 90 سانتی متر 2-  منبع تولید حرارت که در زیر چتر قرار دارد. روش کارکرد دستگاه مرغ مادر به این صورت است  که ، حرارت دستگاه بعد از روشن کردن آن ، توسط یک دماسنج تنظیم می شود . معمولا ظرفیت دستگاه مرغ مادر مصنوعی ، 200 عدد جوجه  می باشد .

 

دماسنج :

یکی دیگر از وسایل ضروری مورد نیاز در تجهیزات سالن های مرغداری ، دماسنج می باشد . این دماسنج ها داری دو نوع می باشد: 1-  دماسنج معمولی که دمای هوای سالن را نمایش می دهد. 2-  دماسنج ماکزیمم ، مینیمم که  علاوه بر نمایش  دمای هوای کنونی سالن ، حداقل و حداکثر دما در ساعتهای گذشته را هم نمایش می دهد  . نکته ی مهم در استفاده از دماسنج در سالن های مرغداری محل نصب آن است ، دماسنج حتما  باید در محدوده ای که  پرنده در سالن  حضور دارد نصب شود.

رطوبت سنج :

یکی دیگر از تجهیزات ضروری در سالن های مرغداری ، رطوبت سنج می باشد . رطوبت سنج دستگاهی ارزان قیمت است و  میزان رطوبت موجود در هوا را نشان می دهد.

 

تجهیزات جانبی در سالن های مرغداری

تجهیزاتی مثل جارو ، فرغون ، سطل ، بیل ، سرتاس و شن کش از وسایل دیگر مورد نیاز در تجهیزات پرورش مرغ گوشتی  می باشد که در دسته ی تجهیزات جانبی مرغداری قرار می گیرند.

شرکت تیناصنعت با حذف واسطه ها در حوزه تولید  تجهیزات پرورش دام و طیور ، انواع تجهیزات مورد نیاز مرغداری ها را با کمترین ومناسب ترین قیمت و با قیمت درب کارخانه در اختیار خریداران عزیز قرار می دهد .

چنانچه قصد خرید تجهیزات مرغداری یا احداث و تجهیز سالن های مرغداری و محاسبه هزینه های لازم جهت راه اندازی را دارید  ، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.