اخبار و مقالات سایت

  • 3203
  • 125 مرتبه

۸ نکته قبل از خرید جوجه گوشتی نژاد راس

1403/02/27

 

 

۸ نکته قبل از خرید جوجه گوشتی نژاد راس

 

آیا تصمیم بر خریدن جوجه های گوشتی نژاد راس برای نگهداری را دارید؟ در این مقاله درباره ی ۸ نکته قبل از خرید جوجه گوشتی  نژاد راس صحبت خواهیم کرد‌.

اگر دانش کافی برای بررسی موضوعات مهم هنگام خریداری جوجه گوشتی نژاد راس را ندارید تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا در این رابطه اطلاعات ضروری را به دست بیاورید.  

 

  فهرست:  

   


 

هنگام خرید جوجه گوشتی به چه نکته هایی توجه کنیم؟

 

نکته های گوناگونی وجود دارد که در این زمینه می توانید توجه کنید و مناسب ترین جوجه گوشتی نژاد راس را انتخاب کنید که عبارت است از:  

 

_توجه به سن جوجه

 

یکی از نکات اصلی که باید به آن توجه کرد سن جوجه ها می باشد. توصیه می کنیم از خریدن جوجه هایی که کمتر از یک هفته سن دارند دوری کنید زیرا جوجه ها در این زمان نیاز به مراقبت ویژه ای دارند و ممکن است با ایجاد تغییر در روش مراقبت توسط شما مشکلاتی برای جوجه ها به وجود بیاید.   نکته: جوجه هایی که سن یک هفتگی خود را رد کرده اند بهترین انتخاب برای خریداری خواهند بود.  

 

_بررسی نژاد

 

نژاد راس یکی از نژادهای خیلی خوب در پرورش جوجه های گوشتی می باشد که هنگام خریداری به این مورد هم باید توجه کنید زیرا در کوتاهترین زمان ممکن وزن گیری بسیار مطلوبی را می توانند داشته باشند. مرغ های راس در مقایسه با سایر مرغ ها از وزن بیشتر وبالاتری برخوردار می باشند. نکته: این نژاد طی ۴۵ روز این توانایی را دارد که به وزن ۲ الی ۳ کیلو گرم برسد در حالی که طیور دیگر به خصوص مرغ های محلی دو الی سه ماه زمان لازم دارد تا به وزن مناسبی برسند. بیشتر بدانید: برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در رابطه با ۸ نژاد مرغ گوشتی بر روی لینک مقابل کلیک کنید: انواع نژاد مرغ گوشتی.

 

_بررسی وضعیت جسمی مرغ ها

 

 جوجه هایی که می خواهید آنها را بخرید باید کاملا سالم بوده و عاری از هرگونه بیماری باشند که شما با مشکلی مواجه نشوید برای این منظور بهتر است وضعیت جسمی مرغ ها را به طور کامل بررسی نمایید. بنابراین اگر مشاهده کردید که پرهای مرغ ها نامنظم با چشمان چرکی هستند و یا مدفوع آنها حالت طبیعی ندارد و اسهال می باشند خریداری نکنید.  

 

_ بررسی رفتار

 

  اگر مرغ رفتارهای غیر طبیعی مانند کز کردن در یک گوشه، بی حالی، عدم واکنش به عوامل محیطی و… را از خود نشان می دهد برای خریداری مناسب نیست. بهتر است مرغ هایی را انتخاب کنید که دارای نشاط و چابکی لازم هستند.  

_ بررسی غذای مصرفی جوجه ها

  هنگام خرید جوجه گوشتی راس شما باید غذای مصرفی جوجه ها را هم بررسی کنید .خوراکی که جوجه ها مصرف می کنند هم گویای سالم بودن یا نبودن آنهاست زیرا غذای مصرفی مرغها باید انواع مواد مغذی مورد نیاز بدن طیور را داشته باشد در غیر این صورت نه تنها سیستم ایمنی بدن آنها دچار ضعف خواهد شد بلکه در روند رشد آنها هم خلل به وجود خواهد آمد.

بیشتر بخوانید:

برای کسب اطلاعات دقیق تر در رابطه با مفید ترین غذای جوجه های گوشتی بر روی لینک مقابل کلیک کنید، بهترین جیره غذایی برای مرغ گوشتی.  

 

_خرید از پرورشگاه های معتبر

 

  دقت کنید که برای خریدن جوجه گوشتی نزاد راس به هیچ عنوان از طریق اینترنت اقدام نکنید زیرا امکان مبتلاشدن به بیماری در آنها بسیار زیاد می باشد و برای شما ضرر مالی به دنبال دارد.  

 

_بررسی قیمت

 

  هرگونه افزایش و یا کم شدن بیش از حد قیمت جوجه ها نشانه ی فساد در فرایند پرورش است و باید از خرید آن امتناع بورزید.  

 

_تامین کردن نیازهای ضروری ولازم

 

  شما باید قبل از خرید و انتقال جوجه ها، شرایط لازم را برای رشد هرچه بهتر آنها را فراهم نمایید. بدین منظور باید محیطی را برای مراقبت از جوجه ها در نظر بگیرید که دما و رطوبت مطلوب را داشته باشد و برای رشد بهتر آنها  با مشورت متخصصین جیره نویس خوراک مناسب  تهیه کنید. نژاد گوش برای وزن گیری بهتر در کمترین زمان ممکن نیاز به مواد مغذی بیشتری در خوراک مصرفی خود دارند. همچنین به خاطر حفاظت و پیشگیری از ابتلاشدن آنها به انواع بیماری ها انجام اقدامات پزشکی باید در اولویت پرورش و نگهداری شما قرار گیرد و پرنده ها برای مقابله کافی واکسینه شوند.  

 

مشخصات جوجه گوشتی نژاد راس با کیفیت

 

  علاوه بر مواردی که در بالاتر ذکر شد:   بایدکل بدن جوجه ها از کرک و پرهای نرم پوشانده شده باشد. جوجه ها باید وزن و پراکندگی وزنی مطلوبی داشته باشند. بدن جوجه ها هنگام لمس کردن تو پر بوده و این حالت به دلیل ورم بدن آنها نباشد. هنگام لمس کردن استخوان های جوجه ها برجستگی وجود نداشته باشد. بدن آنها بد شکل و زخمی نباشد. محیط پرورش جوجه ها باید تمیز و خشک بوده و عاری از هرگونه رطوبت و آلودگی باشد. چشم ها براق و روشن باشند.    

 

  توجه :   اگر قصد احداث و راه اندازی سالن های پیشرفته پرورش مرغداری گوشتی یا پرورش مرغ تخمگذار را دارید می توانید از منوی تماس با ما با کارشناسان مجرب و کارآزموده شرکت تینا صنعت تماس برقرار نمایید و از مشاوره های رایگان این عزیزان بهرمند گردیده تا از بروز خسارات و زیان های احتمالی جلوگیری به عمل آورید .   کارشناسان این شرکت با در اختیار داشتن نرم افزار های پیشرفته همه جوانب و هزینه ها و تجهیزات مرغداری مورد نیاز را قبل از احداث سنجیده و بهترین گزینه ها و عملکرد را برایتان مشخص می نمایند.    

 

شماره تماس جهت ارتباط مشتریان گرامی با شرکت تینا صنعت:

   آقای مهندس خباز 09154151449

   

مطالب بیشتر:

 

  تولک-بری-چیست؟

-همه-چیز-درباره-ی-تولک

احداث سالنهای پرورش مرغ گوشتی | تجهیزات مورد نیاز برای مرغداری

معرفی تجهیزات پرورش مرغ گوشتی | خرید و فروش تجهیزات ارزان  

قیمت دانخوری اتوماتیک بوقلمون + لیست کامل قیمت    

منبع:

How to Select the Best Broiler Breed for Top Performance - Guidefreak