اخبار و مقالات سایت

  • 3201
  • 131 مرتبه

نوارکودکش | قیمت وخریدآن

1403/02/05

نوارکودکش

 

نوارکودکش چیست؟

  درمرغداری ها برای  پیشگیری از به وجودآمدن بیماریهای مختلف، از نوارکودکش برای  خارج کردن مدفوع مرغ‌ها از سالن استفاده می‌کنند. مدفوع مرغ ها مرتبا در کف سالن‌های مرغداری جمع می‌شود.در صورتی که این فضولات که  اصطلاحا به آن‌ها کود گفته می‌شود، از سالن مرغداری خارج نشود باعث به وجود آمدن بیماری‌های مختلف و همچنین ایجاد بوی نامطبوع در سالن می شود.  

  فهرست:    

 

     

     

     

نوار کودکش چگونه ساخته می‌شود؟

  جنس نوار کودکش باید طوری باشد که  قابل شستشو بوده و همچنین در تماس با موادآلوده ی موجود در مدفوع مرغ‌ها،‌ مقاومت خوبی داشته باشد. به همین خاطر در تولید و ساخت ورق کودکش معمولا از ورق‌های PP (پلی پروپیلن) استفاده می‌کنند. این نوارها را می‌توان متناسب با نیاز دستگاه با عرض و طول سفارشی  نیز تولید کرد و در قفس‌های پرورش مرغ تخمگذار و گوشتی مورد استفاده قرار داد.  

نوار کودکش چه ویژگی و کاربردی دارد؟

  مهم ترین کاربرد نوار کودکش در صنعت مرغداری، جمع‌آوری وخارج کردن فضولات مرغ‌ها از کف سالن‌های مرغداری و انتقال آن به خارج از سالن می باشد. این نوار با انجام این کار از مشکلات گوناگونی مثل  آلودگی محیط و تولید بوی نامطبوع و همچنین گستردگی و بروز بیماری‌های گوناگون برای طیور و انسان جلوگیری می‌کند.  

نحوه استفاده از نوار کودکش چگونه است؟

  نوار کودکش را بر روی غلطک‌هایی که به موتور برقی وصل هستند، قرارمی دهند. این موتور الکتریکی، غلطک‌ها را به چرخش درمی آورد و حرکت چرخشی آن‌ها باعث می‌شود که نوار کودکش به حرکت درآید. در اصل این غلطک‌ها به حرکت روان  نوار کودکش کمک می‌کنند. دستگاه کودکش در داخل سالن از محل مورد نظر برای جمع‌آوری و انتقال مدفوع مرغ‌ها تا فضای مشخص در بیرون سالن نصب می‌شود.  

مطالب بیشتر:

نحوه ی پرورش مرغ گوشتی | نکات اولیه

کاربرد پد سلولوزی در مرغداری | قیمت

تولک-بری-چیست؟-همه-چیز-درباره-ی-تولک

منبع خارجی:

Fertilizer Tape