اخبار و مقالات سایت

  • 3204
  • 59 مرتبه

آشنایی با ویژگی های مرغ راس و چگونگی شروع پرورش آن:

1403/03/05

آشنایی با ویژگی های مرغ راس و چگونگی شروع پرورش آن:

  در این مقاله از شرکت تینا صنعت با ویژگی های مرغ راس و چگونگی شروع پرورش آن آشنا خواهید شد. در ابتدا باید بگوییم که راس اسم  یک نژاد خاص نیست، بلکه نام یک برند بوده و متعلق به یک شرکت انگلیسی تولید کننده جوجه های گوشتی می باشد. این شرکت جوجه های گوشتی چند روزه خود را به سراسر دنیا ارسال می کند و به دلیل اصلاح نژاد انجام شده بر روی مولدها، جوجه ها از وزن گیری بالا و ضریب تبدیل بسیار بیشتری برخوردار هستند.

 

  فهرست:

   

آشنایی کلی با مرغ برند راس

  این جوجه ها به صورت اصلاح نژاد شده تولید می شوند و نسل اول آنها در اختیار شرکت aviagen (آویاژن) آمریکایی – انگلیسی است. مرغ راس به رنگ سفید است و در مقایسه با سایر مرغ های محلی وزن گیری بالایی دارد. مرغ راس این توانایی را دارد که در یک دوره پرورشی 45 روزه تا 2 الی 3 کیلوگرم وزن گیری کند. در حالی که مرغ های محلی برای رسیدن به این وزن به دو الی سه ماه زمان نیاز دارند. جوجه های راس در سه مدل ross 308، ross 708، ross 308 ap تولید می شود. مدل ross 308 برای تولید تخم و گوشت کاربرد داشته و به عنوان یک مرغ دو منظوره قابل پرورش است که هم تخم گذاری بالایی داشته و هم وزن زیادی می گیرد. دو مدل بعدی یعنی 708 و 308 ap وزن گیری بسیار بالاتری نسبت به مدل اول داشته و ضریب تبدیل بالاتری دارند. این دو گونه کمک زیادی به پرورش دهنده ها در کم کردن هزینه های تغذیه و زیادشدن سود می کنند و این به دلیل وزن گیری بسیار بالای آنها می باشد.    

آیا امکان پرورش جوجه های راس بدون مجوز وجود دارد؟

  جوجه های راس معمولا توسط شرکت های مجوز دار عرضه می شوند.اما امکان خرید تعداد کمتر این جوجه ها برای پرورش و نگهداری در خانه و یا سالن کوچک وجود دارد و مرغ های گوشتی پرورش یافته در بازارهای محلی قابل فروش است، اما برای کشتار و بسته بندی و یا فرستادن آن برای کشتارگاه نیاز به مجوز می باشد.  

چه تفاوتی بین جوجه های راس با کاپ و پلاس وجود دارد و کدام یک بهتر است؟

  هر سه برند وارداتی هستند و توسط شرکت های مختلفی تولید می شوند. بر اساس تحقیقات و آزمایش های به عمل آمده روی این جوجه ها  وزن گیری و ضریب تبدیل چندان فاحشی بین آنها وجود ندارد، اما شرایط محیطی مثل رطوبت، دما، تهویه، کیفیت جیره غذایی و … در میزان وزن گیری و ضریب تبدیل آنها تاثیر بسزایی دارد.    

برای پرورش جوجه گوشتی راس باید چه شرایطی را فراهم کنیم؟

  جوجه های گوشتی راس بر خلاف جوجه مرغ های محلی در فضای آزاد و بیرونی قابل پرورش نیستند زیرا مقاومت بسیار کمی در مقابل بیماری ها دارند.ازین رو توصیه می شود که در فضای بسته پرورش یابند. در صورت تمایل به راه اندازی سالن پرورش مرغ های گوشتی، حتما باید از سیستم های گرمایشی، تهویه ، رطوبتی و سرمایشی مناسب استفاده شود همچنین با تغذیه استاندارد تهیه شده از مراکز معتبر عرضه دان جوجه ها را  تغذیه نمایید.  

نتیجه کلی در مورد جوجه های راس

  این جوجه ها انتخابی بسیار عالی برای پرورش مرغ گوشتی و کسب درآمد هستند، به شرطی که بتوانید آنها را با قیمت مناسب از وارد کننده ها خریداری کرده و با رعایت شرایط تغذیه و محیطی مناسب پرورش بدهید.سود آوری این نژاد از جوجه‌ها به قدری زیاد است که عده ی زیادی از پرورش‌دهندگان از آن راضی هستند و به فکر تکثیر آن نیز می‌افتند.  

مزایای اصلی نژاد مرغ گوشتی راس

 

  • ضریب تبدیل مناسب
  • سازگاری مناسب با محیط
  • توانایی تغذیه با انواع دان‌های متفاوت
  • طول عمر طولانی
  • میزان تقاضای بالا
  • وزن گیری عالی
  • تولید گوشت انبوه در مدت زمان بسیار کوتاه

  مطالب بیشتر:  

۸ نکته قبل از خرید جوجه گوشتی نژاد راس

11 مورد از مهمترین ویژگیهایی که یک مرغدار موفق باید بداند

نحوه ی پرورش مرغ گوشتی | نکات اولیه

کاربرد پد سلولوزی در مرغداری | قیمت

فروش تجهیزات مرغ گوشتی | لیست قیمت خرید  

اگر قصد احداث و راه اندازی سالن های پیشرفته پرورش مرغداری گوشتی یا پرورش مرغ تخمگذار را دارید می توانید از منوی تماس با ما با کارشناسان مجرب و کارآزموده شرکت تینا صنعت تماس برقرار نمایید و از مشاوره های رایگان این عزیزان بهرمند گردیده تا از بروز خسارات و زیان های احتمالی جلوگیری به عمل آورید .   کارشناسان این شرکت با در اختیار داشتن نرم افزار های پیشرفته همه جوانب و هزینه ها و تجهیزات مرغداری مورد نیاز را قبل از احداث سنجیده و بهترین گزینه ها و عملکرد را برایتان مشخص می نمایند.  

  شماره تماس جهت ارتباط مشتریان گرامی با شرکت تینا صنعت:

   آقای مهندس خباز 09154151449
 

      منبع: Main chicken breeds and productivity - Poultry Farm - Animal Production